sobota 12. marca 2016
Zdravotná prehliadka - ZSSK
Opäť som sa ocitol na starom známom mieste v železničnej nemocnici v Bratislave (na Trnavskom mýte). Tento raz už išlo len o to, či som dostatočne zdravý na to, aby som mohol vykonávať prácu vlakvedúceho. Bol som v tom názore, že kto prešiel cez psychotesty, ten to už má na 70% v kapse. Ráno sa to začalo klasicky, odber krvi a moču. Nebolo to nič hrozné, až na to, že som mal prísť na lačno. Ale po odbere krvi som sa konečne najedol. Potom som dostal rozpis, kam mám ísť na vyšetrenia ešte. Takže sa to začalo. Behanie z poschodia na poschodie, od dverí ku dverá a čakanie od nevidím do nevidím. Presné poradie vyšetrení si už nepamätám. No išlo o vyšetrenia zraku, sluchu, neurologické vyšetrenia, rontgen hrudníka a to je asi tak všetko. Samozrejme všade sa čakalo a behal som s takým papierom, resp. papiermi.
Zrak: ono to bolo v podstate v pohode až na to rozkvapkanie očí, čo akosi štípalo, slzili mi oči a nič som nevidel. Všetko rozmazané. Robili sa tam rôzne testy, ako usporiadať paličky do jednej línie, stláčať tlačítko, keď sa objaví bodka a tak. Po rozkvapkaní ešte nejaký test na tlak. Dalo sa to prežiť. Po rozkvapkaní sa asi do 2 hodín vrátia oči do normálu. Sú dosť citlivé na svetlo vtedy, pretože sa zreničky fajnovo rozšíria takže sa nehanbite použiť slnečné okuliare.
Sluch: To sa robilo u takej veľmi starej pani doktorky, ktorá ma posadila do takej zvukotesnej miestnosti, nasadila mi na hlavu slúchatká, dala mi do ruky ovládač a vždy, keď som začul akýkoľvek tón ma som stlačiť gombík. Sledoval som tú pani doktorku cez okno a pozeral sa na to, ako sa tvári. Tie zvuky boli niekedy naozaj strašne tiché, až som si myslel, že si to nahovára len moja hlava, no stlačil som to. A vždy som sa dobre trafil. Vždy nahodila taký spokojný výraz a pokyvkávala si hlavou. Raz mi púšťala len do jedného ucha, potom do druhého a potom random, raz jedno, raz druhé, proste nečakane.
Rontgen: Prišiel som na rontgen hrudníka, kde som sa do polovice vyzliekol, ostali mi len nohavice. Došiel som k rontgenu, slečna mi ho ponastavovala, postavil som sa tam a urobila pár snímok mojej hrude. Výsledok bol taký, že srdce nezväčšené a plúca v poriadku. Trvalo to asi 2 minúty.
Neurológia: Nič príjemné. No dalo sa to zvládnuť, človek si musí povedať, že chce. Prišielsom do ambulancie, bola tam taká mladá pekná sečna, ktorá ma uložila na posteľ, na hlavu mi nasadila takú masku, popripájala kábliky, ešte na ruky a na nohy štipce a potom mi strekla z takého gélu pod tú masku na vlasy. Nesmel som sa 15min ani pohnúť. Začala robiť testy. Konkrétne išlo o vyšetrenie EEG. No tak si tam ležím, hovorím si, že musím vydržať. Potom ale pustila také svetlo, zavreté oči a ono mi to bliká do tváre, hovorím si, čo tým chce dosiahnuť? Stále som v sebe vtipkoval, ako asi vyzerám a že by to chcelo selfie, aby som sa mohol hanbiť a tak. No to blikajúce svetlo sa zrýchľovalo a mne to nerobilo dobre. Najskôr som videl len také oranžové svetlo, ako bliká. Skrátka cez zatvorené oči to inak ani neuvidíte. Potom sa to zintenzívňovalo a už som videl biele svetlo ako bliká a z toho blikania na mňa pomaly ale isto prichádzalo mdlo. No našťastie to včas skončilo. Tá slečna ma neustále pozorovala, či žijem alebo či ma už umučila a som mŕtvy. Bola to zaujímavá skúsenosť, no dúfam, že sa tak skoro nebude opakovať. Potom som si utrel hlavu do uteráčiku a ešte mi poklepkali po kolienkach a padal som. A už len čakal na výsledky. Konečná bola asi taká, že som vošiel do ordinácie, lekár ma ešte popočúval a povedal, že výsledky sú super. Takže celé doobedie zabité. No bola to podmienka prijatia do ZSSK. Výsledky som potom pekne zaniesol na Rožňavskú 1, teda centrálu ZSSK. Potom už prišli na rad veci, ako nástup do práce, školenia, výcvik ale o tom potom.
štvrtok 10. marca 2016
Komentár ku Kotlebovi
Nedá mi to. Musím sa vyjadriť
k momentálnej situácií Kiska vs
Kotleba. Bude to stručné. Potom sa chcem špeciálne venovať politickej strane
Mariana Kotlebu a jeho voličom,
keďže ľuďom hrabe. Klasika.
Takže Kiska nepozval Kotlebu po parlamentných voľbách 2016 na povolebné rokovania. Ostatných však pozval. Kotlebovi voliči sú pohoršení a Kotleba sa vyjadril, že prezident spolu s lídrami ostatných strán sú všetci proti nemu. Ako malé deti. Kiska urobil dobre, že toho fašistu nepozval, pretože s fašistami treba urobiť krátky proces a zničiť ich ešte v zárodku. Ľudia by si mali konečne uvedomiť, že zvolili nacistického hajzla. Prezident sa s ním nemá o čom baviť. Je to fašista, taký, aký vždy bol a nikdy nebude iný. Nikdy neoľutoval svoje slová a svoje činy, nikdy to ani neoľutuje.Ak by nebol fašista, nemal by na kandidátke fašistov. Zato Kotlebovi to celkom nahralo do karát, keďže teraz ešte viac stúpol u svojich voličov. Oni si skrátka povedia, že je odmietaný a kde je spravodlivosť, keď ho zvolili a mal ho tiež pozvať atď. To ešte tak dodáva na sile tomu davu ľudí, čo ho volilo vlastne zo zúfalstva tohto systému v nádeji, že tie jeho predvolebné sľuby naplní. Tie jeho predvolebné sľuby naplnené určite nebudú. Mne to celé prišlo smiešne, akoby ten ich program písal nejaký človek, čo bol mimo. Proste väčšina jeho sľubov je nereálna.
Tu sa dostávame k druhej téme tohto článku. Poďme si konkrétne pozrieť na program Mariana Kotlebu, kde vypichnem z každého rožku trošku a potom na jeho voličov a Kotlebu samotného.
Takže Kiska nepozval Kotlebu po parlamentných voľbách 2016 na povolebné rokovania. Ostatných však pozval. Kotlebovi voliči sú pohoršení a Kotleba sa vyjadril, že prezident spolu s lídrami ostatných strán sú všetci proti nemu. Ako malé deti. Kiska urobil dobre, že toho fašistu nepozval, pretože s fašistami treba urobiť krátky proces a zničiť ich ešte v zárodku. Ľudia by si mali konečne uvedomiť, že zvolili nacistického hajzla. Prezident sa s ním nemá o čom baviť. Je to fašista, taký, aký vždy bol a nikdy nebude iný. Nikdy neoľutoval svoje slová a svoje činy, nikdy to ani neoľutuje.Ak by nebol fašista, nemal by na kandidátke fašistov. Zato Kotlebovi to celkom nahralo do karát, keďže teraz ešte viac stúpol u svojich voličov. Oni si skrátka povedia, že je odmietaný a kde je spravodlivosť, keď ho zvolili a mal ho tiež pozvať atď. To ešte tak dodáva na sile tomu davu ľudí, čo ho volilo vlastne zo zúfalstva tohto systému v nádeji, že tie jeho predvolebné sľuby naplní. Tie jeho predvolebné sľuby naplnené určite nebudú. Mne to celé prišlo smiešne, akoby ten ich program písal nejaký človek, čo bol mimo. Proste väčšina jeho sľubov je nereálna.
Tu sa dostávame k druhej téme tohto článku. Poďme si konkrétne pozrieť na program Mariana Kotlebu, kde vypichnem z každého rožku trošku a potom na jeho voličov a Kotlebu samotného.
VOLEBNÝ
PROGRAM STRANY KOTLEBA ĽUDOVÁ STRANA NAŠE SLOVENSKO
1. Zastavíme
ďalšie rozkrádanie štátu
Súhlasím s tým, že tento štát je skorumpovaný. Vďaka vládam, ktoré sme to doteraz mali. Proti tomu treba bojovať, no proti tej korupcií by mala bojovať každá jedna strana. Všetci sme videli 8 rokov, čo robil Róbert Fico a preto proti nemu treba radikálne zakročiť a zatočiť s ním a jeho skorumpovanou stranou. No pravda je taká, že sa musia spojiť strany a spoločne urobiť niečo, aby zabránili tej korupcií. Kotleba s tým sám nepohne.
Spomína tu „parazitov“ čo majú všetko zadarmo. Samozrejme, myslí tým cigánov. Ak chce proti nim tak veľmi bojovať, nedá sa začať v osadách. Začať treba v zákonoch a zmeniť ich. Nato opäť potrebuje pomoc ďalších strán a spoločne zabojovať proti rómskemu problému. Je to veľký problém podľa mňa a systém, ktorý je tu nastavený je veľmi nespravodlivý. Sú to vlastne výborní voliči strán, ktoré nastavili tento systém a takpovediac si ich už v minulosti kúpili. Zatiaľ s tým systémom žiadna vláda neurobila nič a preto dúfam, že ten systém sa konečne zmení.
Trestná zodpovednosť pre politikov a verejných činiteľov. Trestná zodpovednosť pre týchto ľudí by mala byť dvojnásobná. Keby existovala spravodlivosť Ján Slota je už dávno vo väzení za jazdu pod vplyvom. Keby existovala trestná zodpovednosť pre politikov a verejných činiteľov tak tri štvrtina vlády je vo väzení a potom by si rozmyslela vláda, ako bude vynakladať s našimi financiami a ako bude riadiť tento štát.
Súhlasím s tým, že tento štát je skorumpovaný. Vďaka vládam, ktoré sme to doteraz mali. Proti tomu treba bojovať, no proti tej korupcií by mala bojovať každá jedna strana. Všetci sme videli 8 rokov, čo robil Róbert Fico a preto proti nemu treba radikálne zakročiť a zatočiť s ním a jeho skorumpovanou stranou. No pravda je taká, že sa musia spojiť strany a spoločne urobiť niečo, aby zabránili tej korupcií. Kotleba s tým sám nepohne.
Spomína tu „parazitov“ čo majú všetko zadarmo. Samozrejme, myslí tým cigánov. Ak chce proti nim tak veľmi bojovať, nedá sa začať v osadách. Začať treba v zákonoch a zmeniť ich. Nato opäť potrebuje pomoc ďalších strán a spoločne zabojovať proti rómskemu problému. Je to veľký problém podľa mňa a systém, ktorý je tu nastavený je veľmi nespravodlivý. Sú to vlastne výborní voliči strán, ktoré nastavili tento systém a takpovediac si ich už v minulosti kúpili. Zatiaľ s tým systémom žiadna vláda neurobila nič a preto dúfam, že ten systém sa konečne zmení.
Trestná zodpovednosť pre politikov a verejných činiteľov. Trestná zodpovednosť pre týchto ľudí by mala byť dvojnásobná. Keby existovala spravodlivosť Ján Slota je už dávno vo väzení za jazdu pod vplyvom. Keby existovala trestná zodpovednosť pre politikov a verejných činiteľov tak tri štvrtina vlády je vo väzení a potom by si rozmyslela vláda, ako bude vynakladať s našimi financiami a ako bude riadiť tento štát.
2.
Spravíme poriadok s parazitmi v osadách
Nie sú to o nič iní ľudia ako my, takže by určite zvládli to, čo zvládame my ostatní, čiže vychodiť si školu, nájsť si prácu a žiť slušný život. Neprevychová ich žiadna organizácia, ktorej záleží aby žili v čistote. Prevychová ich zmena systému. Treba taký systém, ktorý vytvorí akýsi koridor bez odbočiek a proste budú nútení ísť tým koridorom a nebudú mať na výber. Ten koridor znamená, že budú musieť začať žiť tak, ako normálni ľudia. Na začiatku koridoru budú proste školy a potom postupne práca až nakoniec dôjdu k normálnemu životu, kde bude koniec toho koridoru a budú prevychovaní (dúfam). Neviem ako to lepšie vysvetliť. Zákony by mali platiť aj pre nich bez výnimky. Budú si musieť odvyknúť od dávok a potom si začnú vážiť to, čo majú, pretože teraz si väčšina z nich neváži ani jedlo, ktoré majú. Nie je to blbosť, stretávam sa s nimi a s ich prístupom. Štát ich MUSÍ prevychovať, inak nás raz zožerú. Všetci vieme, akí sú. No to bude chcieť roky práce s nimi a bude to boj, doteraz s tým ešte nikto nič neurobil a mali by sa do toho pustiť všetky strany. Toľko k rómskej problematike.
DOMOBRANA. Vieme, čo je vlastne domobrana? Nie? Domobrana sú vlastne dočasné rezervné vojenské alebo polovojenské jednotky, ktoré sú tvorené z ozbrojených dobrovoľníkov alebo civilistov povolaných do armády v dobe vojny. Do týchto jednotiek môžu byť povolaní všetci fyzicky spôsobilí muži, ktorí nepodliehajú vojenskej konstripcii. Vyhýbanie sa nástupu do jednotiek domobrany môže byť trestné. Domobrana môže tvoriť zálohu ozbrojených síl a hlavnou úlohou domobrany je strážna služba, ochrana obyvateľstva, majetkov, dôležitých priestorov, zákonov a podpora ozbrojených síl.
Domobrana je organizácia, ktorá je finančne a logisticky náročná. Museli by sa prijať zákony a upraviť štátny rozpočet aby mohla domobrana vôbec vzniknúť. Potom by sa muselo určiť, pod koho by domobrana patrila, kto by ju riadil. (Kotleba? To by bol zlý sen) Musel by sa určiť niekto, kto by zabezpečoval materiál, ako by fungovala. Musel by sa určiť jej vzťah k armáde atď. atď. Domobranec nemôže byť človek z ulice, čo si vezme zbraň a ide, musí to byť vycvičený človek.
K princípom domobrany sa v minulosti hlásila Hlinkova garda, ktorá plnila funkcie domobrany v roku 1939. No táto garda zneužívala to, že je vyzbrojená a dopúšťala sa rôznych nazvime to zverstiev na obyvateľstve. Hlinkova garda bola akýmsi nástrojom politickej strany, ktorá ju zneužívala na svoje účely.
Hlinkova garda prenasledovala Čechov, Rómov, Židov a demokraticky zmýšľajúcich ľudí a neskôr deportovali židov. Na istú smrť. Zamyslime sa teraz na chvíľu a vstúpme si do svedomia. Domobrana? REALLY? Toľko z mojej strany k domobrane.
Likvidácia čiernych stavieb by mala byť samozrejmosťou. Prečo by si zbohatlík mohol postaviť niečo načierno? Nikto mu za to nič neurobí. Rómovi taktiež nie, no ja si načierno postavím dom na vlastnom pozemku a už ma za to idú zabiť. Spravodlivosť v prdeli. Lenže napadá ma otázka, kam pošleme tých ľudí z čiernych stavieb? Je to tak dobré riešenie? Prísť a zbúrať? Myslím, že pred takým unáhleným konaním by bolo treba riešiť určité otázky. Lenže vyjadrenie „zlikvidujeme ich všetky - rýchlo a bez rozdielu“ vyvoláva v ľuďom rôzne nazvime to takto – anticigánske emócie, vyburcuje to ľudí k unáhlenému konaniu, čo je ZLE! Pri ochrane života a majetku právo použiť zbraň – JE TO U NÁS AŽ TAK ZLÉ? O tom veľmi pochybujem. Opäť opakujem, chyba je v systéme a zbrane nič nevyriešia. Nepotrebujeme na Slovensku spraviť to, čo sa robí v USA. Policajné cvičenia v čiernych osadách – prosím vás, čo je toto za neskutočný nezmysel? Prečo nie policajné cvičenie v centre Bratislavy? Aký zmysel by malo to policajné cvičenie v „čiernej osade“ ??? Prosím vás, ak toto nie je rasistické, tak čo potom?
Nie sú to o nič iní ľudia ako my, takže by určite zvládli to, čo zvládame my ostatní, čiže vychodiť si školu, nájsť si prácu a žiť slušný život. Neprevychová ich žiadna organizácia, ktorej záleží aby žili v čistote. Prevychová ich zmena systému. Treba taký systém, ktorý vytvorí akýsi koridor bez odbočiek a proste budú nútení ísť tým koridorom a nebudú mať na výber. Ten koridor znamená, že budú musieť začať žiť tak, ako normálni ľudia. Na začiatku koridoru budú proste školy a potom postupne práca až nakoniec dôjdu k normálnemu životu, kde bude koniec toho koridoru a budú prevychovaní (dúfam). Neviem ako to lepšie vysvetliť. Zákony by mali platiť aj pre nich bez výnimky. Budú si musieť odvyknúť od dávok a potom si začnú vážiť to, čo majú, pretože teraz si väčšina z nich neváži ani jedlo, ktoré majú. Nie je to blbosť, stretávam sa s nimi a s ich prístupom. Štát ich MUSÍ prevychovať, inak nás raz zožerú. Všetci vieme, akí sú. No to bude chcieť roky práce s nimi a bude to boj, doteraz s tým ešte nikto nič neurobil a mali by sa do toho pustiť všetky strany. Toľko k rómskej problematike.
DOMOBRANA. Vieme, čo je vlastne domobrana? Nie? Domobrana sú vlastne dočasné rezervné vojenské alebo polovojenské jednotky, ktoré sú tvorené z ozbrojených dobrovoľníkov alebo civilistov povolaných do armády v dobe vojny. Do týchto jednotiek môžu byť povolaní všetci fyzicky spôsobilí muži, ktorí nepodliehajú vojenskej konstripcii. Vyhýbanie sa nástupu do jednotiek domobrany môže byť trestné. Domobrana môže tvoriť zálohu ozbrojených síl a hlavnou úlohou domobrany je strážna služba, ochrana obyvateľstva, majetkov, dôležitých priestorov, zákonov a podpora ozbrojených síl.
Domobrana je organizácia, ktorá je finančne a logisticky náročná. Museli by sa prijať zákony a upraviť štátny rozpočet aby mohla domobrana vôbec vzniknúť. Potom by sa muselo určiť, pod koho by domobrana patrila, kto by ju riadil. (Kotleba? To by bol zlý sen) Musel by sa určiť niekto, kto by zabezpečoval materiál, ako by fungovala. Musel by sa určiť jej vzťah k armáde atď. atď. Domobranec nemôže byť človek z ulice, čo si vezme zbraň a ide, musí to byť vycvičený človek.
K princípom domobrany sa v minulosti hlásila Hlinkova garda, ktorá plnila funkcie domobrany v roku 1939. No táto garda zneužívala to, že je vyzbrojená a dopúšťala sa rôznych nazvime to zverstiev na obyvateľstve. Hlinkova garda bola akýmsi nástrojom politickej strany, ktorá ju zneužívala na svoje účely.
Hlinkova garda prenasledovala Čechov, Rómov, Židov a demokraticky zmýšľajúcich ľudí a neskôr deportovali židov. Na istú smrť. Zamyslime sa teraz na chvíľu a vstúpme si do svedomia. Domobrana? REALLY? Toľko z mojej strany k domobrane.
Likvidácia čiernych stavieb by mala byť samozrejmosťou. Prečo by si zbohatlík mohol postaviť niečo načierno? Nikto mu za to nič neurobí. Rómovi taktiež nie, no ja si načierno postavím dom na vlastnom pozemku a už ma za to idú zabiť. Spravodlivosť v prdeli. Lenže napadá ma otázka, kam pošleme tých ľudí z čiernych stavieb? Je to tak dobré riešenie? Prísť a zbúrať? Myslím, že pred takým unáhleným konaním by bolo treba riešiť určité otázky. Lenže vyjadrenie „zlikvidujeme ich všetky - rýchlo a bez rozdielu“ vyvoláva v ľuďom rôzne nazvime to takto – anticigánske emócie, vyburcuje to ľudí k unáhlenému konaniu, čo je ZLE! Pri ochrane života a majetku právo použiť zbraň – JE TO U NÁS AŽ TAK ZLÉ? O tom veľmi pochybujem. Opäť opakujem, chyba je v systéme a zbrane nič nevyriešia. Nepotrebujeme na Slovensku spraviť to, čo sa robí v USA. Policajné cvičenia v čiernych osadách – prosím vás, čo je toto za neskutočný nezmysel? Prečo nie policajné cvičenie v centre Bratislavy? Aký zmysel by malo to policajné cvičenie v „čiernej osade“ ??? Prosím vás, ak toto nie je rasistické, tak čo potom?
3.
Zavedieme spravodlivý sociálny systém
Sociálna politika na princípe zásluhovosti - čo tým chce autor povedať? Ja osobne nerozumiem tomuto bodu. Podľa čoho chcú merať, čo si zaslúžim a čo si nezaslúžim? V podstate opäť celý bod o cigánoch a o tom, ako všetko za nich platíme, no k rómskej problematike som sa už vyjadroval, nebudem to tu opäť rozoberať. Matkám vrátime dôstojnosť, aká im právom patrí – čo tým chcel autor povedať? Azda matky dnes nemajú dôstojnosť? Akú dôstojnosť im chce táto strana vrátiť? Nedôstojné môžu byť azda tak podmienky, ktoré nastavil tento štát...podmienky v nemocniciach a tak.
Zastavíme neustále zvyšovanie dôchodkového veku – skrátka obyvateľstvo starne rýchlejšie, mladí nemajú deti, utekajú za prácou preč, tak ako zastavíme toto zvyšovanie dôchodkového veku? Treba, aby mal kto robiť doma, no súkromníci chcú ľudí s praxou, takže mladí nedostávajú šancu. Potom musia starí robiť a mladí utekajú. Prácu ponúkneme všetkým- lenže za 300€ v čistom nechce robiť nikto, to by si mali naši poslanci uvedomiť. Minimálna mzda sa síce môže zvýšiť, no aj tak vždy to zvýšenie budú uvádzať v hrubom, potom zdvihnú nejaké poplatky a sme tam, kde sme boli. Súhlasím s tým, aby nezamestnaných zapojili do výstavby bytov, ciest, opráv škôl a kultúrnych pamiatok. No pozrime sa na to z trocha realistickejšieho hľadiska. Nežijeme povojnové obdobie. Ani tie firmy, čo stavajú cesty, byty atd. neprijmú úplne hocikoho z ulice. Nápad je to však výborný podľa mňa.
Tým, ktorí odmietnu pracovať nedáme zadarmo vôbec nič – žiadne domy, dávky ani príspevky – s týmto tiež súhlasím, no vyskakuje mi tu jedna otázka, čo s nimi potom urobia? Aké bude ďalšie riešenie? Bude u nás stále viac a viac smradľavých bezdomovcov?
Dôchodkový vek určíme na 60 rokov – bolo by to skvelé, no to by najprv mladí museli pracovať na Slovensku. Ako ich sem teda prilákať?
Slušným dáme možnosť získať nájomný byt. Zavedieme bezúročné mladomanželské pôžičky – mala by to byť samozrejmosť pomáhať mladým, no opäť sa mi natíska otázka, podľa čoho sa bude určovať, kto je slušný a kto nie? Mladí by radšej brali lepší plat, dobrú prácu a kúpiť si domček.
Zvýšime materskú dávku na 100% platu matky. Poberanie materskej predĺžime až na 3 roky.
- čiže, jedna matka by dostávala 700€, iná zas 300€? Jedna by mala jedno dieťatko, druhá zas dvojičky, je to spravodlivé? Ja myslím, že nie.
Sociálna politika na princípe zásluhovosti - čo tým chce autor povedať? Ja osobne nerozumiem tomuto bodu. Podľa čoho chcú merať, čo si zaslúžim a čo si nezaslúžim? V podstate opäť celý bod o cigánoch a o tom, ako všetko za nich platíme, no k rómskej problematike som sa už vyjadroval, nebudem to tu opäť rozoberať. Matkám vrátime dôstojnosť, aká im právom patrí – čo tým chcel autor povedať? Azda matky dnes nemajú dôstojnosť? Akú dôstojnosť im chce táto strana vrátiť? Nedôstojné môžu byť azda tak podmienky, ktoré nastavil tento štát...podmienky v nemocniciach a tak.
Zastavíme neustále zvyšovanie dôchodkového veku – skrátka obyvateľstvo starne rýchlejšie, mladí nemajú deti, utekajú za prácou preč, tak ako zastavíme toto zvyšovanie dôchodkového veku? Treba, aby mal kto robiť doma, no súkromníci chcú ľudí s praxou, takže mladí nedostávajú šancu. Potom musia starí robiť a mladí utekajú. Prácu ponúkneme všetkým- lenže za 300€ v čistom nechce robiť nikto, to by si mali naši poslanci uvedomiť. Minimálna mzda sa síce môže zvýšiť, no aj tak vždy to zvýšenie budú uvádzať v hrubom, potom zdvihnú nejaké poplatky a sme tam, kde sme boli. Súhlasím s tým, aby nezamestnaných zapojili do výstavby bytov, ciest, opráv škôl a kultúrnych pamiatok. No pozrime sa na to z trocha realistickejšieho hľadiska. Nežijeme povojnové obdobie. Ani tie firmy, čo stavajú cesty, byty atd. neprijmú úplne hocikoho z ulice. Nápad je to však výborný podľa mňa.
Tým, ktorí odmietnu pracovať nedáme zadarmo vôbec nič – žiadne domy, dávky ani príspevky – s týmto tiež súhlasím, no vyskakuje mi tu jedna otázka, čo s nimi potom urobia? Aké bude ďalšie riešenie? Bude u nás stále viac a viac smradľavých bezdomovcov?
Dôchodkový vek určíme na 60 rokov – bolo by to skvelé, no to by najprv mladí museli pracovať na Slovensku. Ako ich sem teda prilákať?
Slušným dáme možnosť získať nájomný byt. Zavedieme bezúročné mladomanželské pôžičky – mala by to byť samozrejmosť pomáhať mladým, no opäť sa mi natíska otázka, podľa čoho sa bude určovať, kto je slušný a kto nie? Mladí by radšej brali lepší plat, dobrú prácu a kúpiť si domček.
Zvýšime materskú dávku na 100% platu matky. Poberanie materskej predĺžime až na 3 roky.
- čiže, jedna matka by dostávala 700€, iná zas 300€? Jedna by mala jedno dieťatko, druhá zas dvojičky, je to spravodlivé? Ja myslím, že nie.
4. Nedovolíme imigrantom obsadiť
Slovensko
No čo by to boli sľuby, keby tam nespomenuli imigrantov, ktorí na Slovensko nechcú ísť. Pobavil ma výrok: „Slovensko nie je Afrika, nikdy sa nepodriadime cudzincom!“ Akože čo za hlúposť to je? Nemám slov. Taktiež výrok: „Valia sa na nás hordy moslimských imigrantov a to aj s podporov Ficovej vlády!“
Koľko utečencov máme na Slovensku? Sú tu len tí, čo utiekli pred vojnou. Vraj na mesiac nás jeden utečenec stojí 1500€, koľko nás ale stojí väzeň? Obnoviť ochranu štátnych hraníc a nasadiť tam armádu – akoby Slovensko bolo v nejakom strašnom nebezpečenstve, no samozrejme nie je. To len určití jednotlivci chcú vyvolať v ľuďoch falošný pocit strachu. Je jasné, že všetky strany boli a aj budú proti utečeneckým kvótam. Je to celé jeden veľký nezmysel, ktorý zapríčinila nemecká kancelárka Angela Merkelová. Môj názor na ňu tu radšej nebudem prezentovať, proste chudera. No ale treba si uvedomiť, že tie kvóty sú nezmysel. Na Slovensko aj tak žiaden imigrant nepríde, oni chcú totiž to, čo im bolo nasľubované od prevádzačskej mafie. Sladký život v Nemecku. Preto môžeme migrantov rozdeliť do viacero skupín. Napríklad ekonomickí migranti, to je podľa mňa väčšina a potom vojnoví migranti, ktorí sú spokojní s tým, čo majú na Slovensku. Bezpečie. Lenže politici v nás vyvolávajú falošný pocit strachu z tých ľudí. Nenechajme sa oklamať.
No čo by to boli sľuby, keby tam nespomenuli imigrantov, ktorí na Slovensko nechcú ísť. Pobavil ma výrok: „Slovensko nie je Afrika, nikdy sa nepodriadime cudzincom!“ Akože čo za hlúposť to je? Nemám slov. Taktiež výrok: „Valia sa na nás hordy moslimských imigrantov a to aj s podporov Ficovej vlády!“
Koľko utečencov máme na Slovensku? Sú tu len tí, čo utiekli pred vojnou. Vraj na mesiac nás jeden utečenec stojí 1500€, koľko nás ale stojí väzeň? Obnoviť ochranu štátnych hraníc a nasadiť tam armádu – akoby Slovensko bolo v nejakom strašnom nebezpečenstve, no samozrejme nie je. To len určití jednotlivci chcú vyvolať v ľuďoch falošný pocit strachu. Je jasné, že všetky strany boli a aj budú proti utečeneckým kvótam. Je to celé jeden veľký nezmysel, ktorý zapríčinila nemecká kancelárka Angela Merkelová. Môj názor na ňu tu radšej nebudem prezentovať, proste chudera. No ale treba si uvedomiť, že tie kvóty sú nezmysel. Na Slovensko aj tak žiaden imigrant nepríde, oni chcú totiž to, čo im bolo nasľubované od prevádzačskej mafie. Sladký život v Nemecku. Preto môžeme migrantov rozdeliť do viacero skupín. Napríklad ekonomickí migranti, to je podľa mňa väčšina a potom vojnoví migranti, ktorí sú spokojní s tým, čo majú na Slovensku. Bezpečie. Lenže politici v nás vyvolávajú falošný pocit strachu z tých ľudí. Nenechajme sa oklamať.
5.
Zdravie postavíme nad biznis
No, na to aby bolo dôstojné zdravotníctvo vo vláde treba urobiť krátky proces s korupciou a vinníkov hľadať vo vláde. Myslím si, že za tie odvody, čo platíme by mala byť samozrejmosťou bezplatná zdravotná starostlivosť. Načo budú Slovákom nejaké bezplatné vlaky, keď sú tu oveľa dôležitejšie veci. Lenže potom by sa konečne mohli aj nemocnice zmodernizovať, pretože väčšina nemocníc (nemyslím súkromné kliniky) sú nedôstojné chlievy. Nesúhlasím s Kotlebovim názorom na jednu štátnu zdravotnú poisťovňu. Prečo by nemohla byť aj súkromná? Alebo viacero súkromných? Ľudia majú právo si vybrať, čo chcú. Jediná poisťovňa by sa s ľuďmi zahrávala, keďže by nemala konkurenciu. Taktiež za absolútny nezmysel považujem jedinú štátnu záchrannú službu. Ďalším nezmyslom je, aby sanitka vyrážala na zásahy vždy s lekárom na palube. Načo, keď väčšina prípadov ku ktorým vyráža záchranka sú starí ľudia, ktorí sa cítia osamelí? Tam stačí záchranár. Lekár vyráža vždy k vážnym prípadom.
No, na to aby bolo dôstojné zdravotníctvo vo vláde treba urobiť krátky proces s korupciou a vinníkov hľadať vo vláde. Myslím si, že za tie odvody, čo platíme by mala byť samozrejmosťou bezplatná zdravotná starostlivosť. Načo budú Slovákom nejaké bezplatné vlaky, keď sú tu oveľa dôležitejšie veci. Lenže potom by sa konečne mohli aj nemocnice zmodernizovať, pretože väčšina nemocníc (nemyslím súkromné kliniky) sú nedôstojné chlievy. Nesúhlasím s Kotlebovim názorom na jednu štátnu zdravotnú poisťovňu. Prečo by nemohla byť aj súkromná? Alebo viacero súkromných? Ľudia majú právo si vybrať, čo chcú. Jediná poisťovňa by sa s ľuďmi zahrávala, keďže by nemala konkurenciu. Taktiež za absolútny nezmysel považujem jedinú štátnu záchrannú službu. Ďalším nezmyslom je, aby sanitka vyrážala na zásahy vždy s lekárom na palube. Načo, keď väčšina prípadov ku ktorým vyráža záchranka sú starí ľudia, ktorí sa cítia osamelí? Tam stačí záchranár. Lekár vyráža vždy k vážnym prípadom.
6.
Obnovíme sebestačnosť Slovenska
Toto je prvoradým cieľom ĽSNS, ako sa vyjadrili. Nezdá sa mi, že by sme boli nesebestační. Proste opäť zas má niekto niečo proti zahraničným investorom a podnikateľom. Opäť chce niekto všetko čisto Slovenské. Je to akože fakt úplná blbosť, keďže bez tých zahraničných by tu nebolo fakt nič. Ľudia by nemali žiadnu prácu. Samozrejme, som za to, aby sa podporili domáci výrobcovia, no nie každý tú podporu potrebuje, zas treba zvážiť koho podporiť a koho nie. Musím podotknúť jeden závažný bod z ich programu a tým je: „Nebudeme akceptovať dohodu TTIP.“ Tak teraz, čo je TTIP? Úlohou TTIP má byť odstránenie obchodných prekážok v širokom spektre hospodárskych odvetví tak, aby bolo zjednodušenie kúpy a predaja tovarov a služieb medzi EÚ a USA. Aký zmysel by malo neakceptovať túto dohodu? Je tu niečo, čo by bolo proti USA, čiže prorusky zmýšľajúci ľudia, no skrátka toto im tak fajnovo rezonuje v uškách.
Toto je prvoradým cieľom ĽSNS, ako sa vyjadrili. Nezdá sa mi, že by sme boli nesebestační. Proste opäť zas má niekto niečo proti zahraničným investorom a podnikateľom. Opäť chce niekto všetko čisto Slovenské. Je to akože fakt úplná blbosť, keďže bez tých zahraničných by tu nebolo fakt nič. Ľudia by nemali žiadnu prácu. Samozrejme, som za to, aby sa podporili domáci výrobcovia, no nie každý tú podporu potrebuje, zas treba zvážiť koho podporiť a koho nie. Musím podotknúť jeden závažný bod z ich programu a tým je: „Nebudeme akceptovať dohodu TTIP.“ Tak teraz, čo je TTIP? Úlohou TTIP má byť odstránenie obchodných prekážok v širokom spektre hospodárskych odvetví tak, aby bolo zjednodušenie kúpy a predaja tovarov a služieb medzi EÚ a USA. Aký zmysel by malo neakceptovať túto dohodu? Je tu niečo, čo by bolo proti USA, čiže prorusky zmýšľajúci ľudia, no skrátka toto im tak fajnovo rezonuje v uškách.
7.
Budeme podporovať tradičné hodnoty
Ja taktiež súhlasím iba s manželstvom muža a ženy. ĽSNS chce zabrániť, aby boli deti ohlupované zvrátenosťami v médiách. To ako chce zaviesť cenzúru? Nezmysel. Podľa mňa to je čisto otázka výchovy detí, čiže je to na svedomí rodičov, čo deťom dovolia sledovať a čo nie. Chcú finančne a legislatívne podporiť Slovenskú filmovú a umeleckú tvorbu. No lenže aký to bude mať zmysel? Nemyslím si, že je na tom Slovenská filmová a umelecká tvorba zle. Slováci len točia strašne hlúpe filmy, občas sa podarí dačo normálne. Prečo podporovať hlúposti, ako Búrlivé víno? Chcú zaviesť pravidelnú kontrolu obsahu vysielania súkromných médií. Akože riadna buzerácia podľa mňa a príde mi to také, príliš komunistické.
Výchova a vzdelávanie postavené na tradičných národných a kresťanských hodnotách. Toto ako myslia? Budú sa deti v školách zdraviť „Na stráž“ ??? Čo sú tradičné národné hodnoty pre túto politickú stranu? Čo sú pre nich tradičné kresťanské hodnoty? Však, ten kto chce aby jeho deti boli vyučované v kresťanskom duchu ich dá do cirkevnej školy. Alebo do nedeľnej besiedky. Zákaz prevádzkovania výherných automatov. Myslím si, že ako nápad celkom dobrý. No neuskutočniteľný. Neuskutočniteľný z toho dôvodu lebo z toho tečú peniažky.
Ja taktiež súhlasím iba s manželstvom muža a ženy. ĽSNS chce zabrániť, aby boli deti ohlupované zvrátenosťami v médiách. To ako chce zaviesť cenzúru? Nezmysel. Podľa mňa to je čisto otázka výchovy detí, čiže je to na svedomí rodičov, čo deťom dovolia sledovať a čo nie. Chcú finančne a legislatívne podporiť Slovenskú filmovú a umeleckú tvorbu. No lenže aký to bude mať zmysel? Nemyslím si, že je na tom Slovenská filmová a umelecká tvorba zle. Slováci len točia strašne hlúpe filmy, občas sa podarí dačo normálne. Prečo podporovať hlúposti, ako Búrlivé víno? Chcú zaviesť pravidelnú kontrolu obsahu vysielania súkromných médií. Akože riadna buzerácia podľa mňa a príde mi to také, príliš komunistické.
Výchova a vzdelávanie postavené na tradičných národných a kresťanských hodnotách. Toto ako myslia? Budú sa deti v školách zdraviť „Na stráž“ ??? Čo sú tradičné národné hodnoty pre túto politickú stranu? Čo sú pre nich tradičné kresťanské hodnoty? Však, ten kto chce aby jeho deti boli vyučované v kresťanskom duchu ich dá do cirkevnej školy. Alebo do nedeľnej besiedky. Zákaz prevádzkovania výherných automatov. Myslím si, že ako nápad celkom dobrý. No neuskutočniteľný. Neuskutočniteľný z toho dôvodu lebo z toho tečú peniažky.
8.
Vybudujeme skutočnú Slovenskú armádu
Kto v nej bude bojovať, mravce? Bude to mravčia armáda? Najskôr chcú len domobranu, teraz už Slovenskú armádu? Poďme sa teraz trochu venovať organizácií NATO, ktorá je podľa ĽSNS zločinecká organizácia. NATO - North Atlantic Treaty Organization - alebo Organizácia Severoatlantickej zmluvy. North Atlantic Treaty Organization
Kto v nej bude bojovať, mravce? Bude to mravčia armáda? Najskôr chcú len domobranu, teraz už Slovenskú armádu? Poďme sa teraz trochu venovať organizácií NATO, ktorá je podľa ĽSNS zločinecká organizácia. NATO - North Atlantic Treaty Organization - alebo Organizácia Severoatlantickej zmluvy. North Atlantic Treaty Organization
Je to medzivládna obranná organizácia, ktorá vznikla po druhej svetovej vojne
ako bezpečnostná záruka pre západoeurópske demokratické krajiny pred prípadným
útokom Sovietskeho zväzu. Mala tomu zabrániť predovšetkým dohoda, že útok na
jednu členskú krajinu sa bude brat, ako útok na celú alianciu, tým pádom aj na
USA. Ide vlastne o to, že táto zmluva zabezpečuje všetkým členským štátom
kolektívnu obranu v prípade napadnutia. Čiže, my taký maličký stat sip o prvé
nemôžeme dovoliť mať svoju armáda, ktorá by nás uchránila a po druhé, máme za
svojim chrbtom obrovskú akúsi armádnu podporu v prípade vojny. Čiže NATO nás
vlastne chráni. Lenže prorusky zmýšľajúci ľudia nerozumejú. Preto si myslím, že
by nebolo celkom zlé mať na Slovensku základňu NATO, keďže sme členmi NATO.
Kotleba je proste dakde v minulosti, chce zo Slovenskej republiky vybudovať
Slovenský štát alebo čo. Nerozmýšľa.
9. Slovensko postavíme
nad diktát Bruselu
Potom čo, príde diktát Kotlebu? Asi áno. V dôsledku šikany od EÚ zanikli stovky Slovenských firiem. Samozrejme, lebo finančná kríza nikdy ani nebola, že? Kotleba chce silou mocou vystúpiť z EU, no premýšľal nad následkami, aké by to malo hlavne na ekonomiku? Však tie ekonomiky sú dnes už tak poprepájané, že pre náš malinký štát v srdci Európy by to malo veľmi zlé následky. Pocítili by to azda všetci.
Potom čo, príde diktát Kotlebu? Asi áno. V dôsledku šikany od EÚ zanikli stovky Slovenských firiem. Samozrejme, lebo finančná kríza nikdy ani nebola, že? Kotleba chce silou mocou vystúpiť z EU, no premýšľal nad následkami, aké by to malo hlavne na ekonomiku? Však tie ekonomiky sú dnes už tak poprepájané, že pre náš malinký štát v srdci Európy by to malo veľmi zlé následky. Pocítili by to azda všetci.
10. Ochránime naše životné prostredie
V prvom rade by si ho mali chrániť ľudia sami. Nepotrebujeme sem vpúšťať nejaké ťažobné spoločnosti. O to sa má postarať vláda, no keď cestujem a vidím tie haldy odpadkov popri tratiach a cestách...ľudia sakra spamätajte sa vy primitívne bytosti! Taktiež Kotleba tu opäť spomína asociálov, ktorí ničia lesy, no ťažobné spoločnosti, ktoré rúbu lesy neničia životné prostredie? A tí, čo rúbu prales v južnej Amerike, neničia? Dobre ale späť na Slovensko. Rozhodne si musíme na prírodu dávať pozor hlavne my, občania. Je to dobrý politický predvolebný sľub, no znečisťujeme si ju predovšetkým sami.
V prvom rade by si ho mali chrániť ľudia sami. Nepotrebujeme sem vpúšťať nejaké ťažobné spoločnosti. O to sa má postarať vláda, no keď cestujem a vidím tie haldy odpadkov popri tratiach a cestách...ľudia sakra spamätajte sa vy primitívne bytosti! Taktiež Kotleba tu opäť spomína asociálov, ktorí ničia lesy, no ťažobné spoločnosti, ktoré rúbu lesy neničia životné prostredie? A tí, čo rúbu prales v južnej Amerike, neničia? Dobre ale späť na Slovensko. Rozhodne si musíme na prírodu dávať pozor hlavne my, občania. Je to dobrý politický predvolebný sľub, no znečisťujeme si ju predovšetkým sami.
Toľko k bodom predvolebného programu Kotleba Ľudová strana naše Slovensko
1. Uniforma Hlinkovej gardy.
Hlinkova garda prenasledovala Čechov, Rómov, Židov a demokraticky zmýšľajúcich občanov. Neskôr židov deportovali na istú smrť. Hlinkova garda boli slovenskí nacisti. Prečo by niekto, kto o sebe hovorí, že nie je žiadny neonacista vystupoval v uniforme Hlinkovej gardy?
2.
Oslavovanie narodení A. Hitlera
Konkrétne sa jedná o Kotlebovho kolegu zo strany ĽSNS, Mariana Magata, ktorý dňa 20.4.2013 zverejnil na sociálnej sieti zaujímavý status.
3. Pozdrav „Na stráž“ bol pozdrav fašistickej
Hlinkovej gardy.
4.Faklový pochod v gardistických uniformách
Zdravý rozum mi hovorí, že nebudem propagovať
nacizmus a nenavlečiem na seba uniformu
Hlinkovej gardy, keď viem, čo spáchali tie beštie.
5. Obhajovanie človeka, ktorý na internete
ponúkal 25€ za smrť imigranta a potom na súde
sa tváril, že mu je to ľúto, no po súde sa ho novinári
pýtali, či to bolo úprimné a on im s úsmevom
odpovedal, že to len hral. Neonacistické prasa!
6. Kladenie vencov na hrob Jozefa Tisa
Jozef Tiso bol predseda Hlinkovej Slovenskej
ľudovej strany (Všimli ste si to spoločné?
Kotleba Ľudová strana naše Slovensko a
Slovenská ľudová strana, náhoda?
Ja myslím, že nie. Niekto ide v šľapajach Hlinku) Tiso sa tiež snažil za hromadný odsun Čechov a Židov zo Slovenska.
A mimochodom v roku 2006 súd rozpustil stranu Mariana Kotlebu, ktorá sa volala Slovenská pospolitosť, mala v znaku dvojkríž nacistického Slovenského štátu a bola v rozpore s Ústavou SR. Už vtedy chceli vystúpenie z NATO a Kotlebove názory sa od vtedy nezmenili.
Konkrétne sa jedná o Kotlebovho kolegu zo strany ĽSNS, Mariana Magata, ktorý dňa 20.4.2013 zverejnil na sociálnej sieti zaujímavý status.
3. Pozdrav „Na stráž“ bol pozdrav fašistickej
Hlinkovej gardy.
4.Faklový pochod v gardistických uniformách
Zdravý rozum mi hovorí, že nebudem propagovať
nacizmus a nenavlečiem na seba uniformu
Hlinkovej gardy, keď viem, čo spáchali tie beštie.
5. Obhajovanie človeka, ktorý na internete
ponúkal 25€ za smrť imigranta a potom na súde
sa tváril, že mu je to ľúto, no po súde sa ho novinári
pýtali, či to bolo úprimné a on im s úsmevom
odpovedal, že to len hral. Neonacistické prasa!
6. Kladenie vencov na hrob Jozefa Tisa
Jozef Tiso bol predseda Hlinkovej Slovenskej
ľudovej strany (Všimli ste si to spoločné?
Kotleba Ľudová strana naše Slovensko a
Slovenská ľudová strana, náhoda?
Ja myslím, že nie. Niekto ide v šľapajach Hlinku) Tiso sa tiež snažil za hromadný odsun Čechov a Židov zo Slovenska.
A mimochodom v roku 2006 súd rozpustil stranu Mariana Kotlebu, ktorá sa volala Slovenská pospolitosť, mala v znaku dvojkríž nacistického Slovenského štátu a bola v rozpore s Ústavou SR. Už vtedy chceli vystúpenie z NATO a Kotlebove názory sa od vtedy nezmenili.
A ešte
úplne na záver jeden krátky článok zo SME, ktorý si určite treba prečítať:
Celý článok:
http://domov.sme.sk/c/20113159/extremizmus-na-kotlebovi-jeho-volici-nevidia-styri-chybne-argumenty-a-ich-vysvetlenie.html
Úryvok:
Voliči nevidia kontext a súvislosti, vysvetľujú analytici
BRATISLAVA. Argumenty
voličov Mariana Kotlebu, prečo volili ĽSNS, sa na prvý pohľad môžu zdať
pochopiteľné a logické. Na druhej strane však v mnohom vychádzajú
z mylných či neúplných informácií, upozorňujú analytici.
K jednotlivým
myšlienkam a názorom, ktoré sa medzi voličmi ĽSNS opakujú, prinášame
vyjadrenia odborníkov na danú problematiku.
1. Spájanie Mariana Kotlebu s extrémizmom či fašizmom je
mylná nálepka
Správanie lídra hnutia sa
za roky, ktoré je v politike, síce na prvý pohľad zmenilo, no myšlienky zostali
stále rovnaké. Historik a riaditeľ Múzea SNP v Banskej Bystrici
Stanislav Mičev hovorí, že Kotleba od čias, keď pochodoval
s fakľami, len vymenil uniformu za zelené tričko. Blízkosť
k extrémizmu, fašizmu či nacizmu, je však stále jasná.
„Má strana vodcovský
princíp? Šíri nenávisť voči iným rasám alebo menšinám, napríklad LGBTI?
Označuje niektorých ľudí na bilbordoch za parazitov? Áno. Tak je to jasné,“
vysvetľuje Mičev.
Nie každý z voličov
ĽSNS pritom vie, ako dopadla prvá Kotlebova politická strana Slovenská
pospolitosť. Najvyšší súd ju v marci 2006 rozpustil pre jej nesúlad s ústavou.
Dôvodom bola časť programu strany o stavovskom štáte, v ktorej hlásala
obmedzenia volebného práva.
K nebezpečným
myšlienkam podľa Mičeva patrí záujem budovať domobranu podobnú Hlinkovým gardám
a ospravedlňovanie Slovenského štátu. V začiatkoch svojho pôsobenia v
politike využíval Kotleba na svojich uniformách aj symboliku blízku nemeckému
či slovenskému nacizmu. Dodnes je pre neho a jemu blízkych ľudí typický gardistický
pozdrav Na stráž.
2. Médiá o Kotlebovi informujú zavádzajúco
Opakovaným názorom, ktorý
od Kotlebu prevzalo množstvo voličov, je, že bežné médiá o ňom informujú
klamlivo až zavádzajúco. Mediálni analytici sa však zhodujú na tom, že
vzťah médií k lídrovi ĽSNS je skôr opatrný. A to práve preto, že nevedia,
ako o extrémistických názoroch či prejavoch písať či ako ich zobrazovať. Aj po
tom, čo sa Kotleba stal banskobystrickým županom, o ňom médiá podľa
odborníkov informovali pomerne málo.
„Nezachytil som príliš
veľké odchýlky smerom k prílišnej aktivite ani k pasivite. Viackrát boli
obsahom rozličné kauzy a prešľapy, ktoré sú spájané s Kotlebom,“
hovorí Radoslav Sloboda z projektu WatchBBSK, ktorý sleduje aktivity
župy. Hovorí, že väčšinou sa stretával za uplynulé roky s profesionálnym
prístupom, pričom si spomenul na jediný neštandardný prípad tendenčného článku.
Naopak, o zneužitie
médií sa snažil samotný Kotleba. Krajskí poslanci mu zrušili župný časopis Náš
kraj, ktorý využíval na propagáciu seba a svojej strany. Analýza
Transparency International ukázala, že k zneužívaniu miestnych médií
dochádza v Banskej Bystrici dodnes.
3. Kotleba ako župan je úspešný
Mimovládka Transparency
International Slovensko robí pravidelné rebríčky transparentnosti jednotlivých
samosprávnych krajov. Posledné takéto hodnotenie zverejnila v októbri
2015. Na prvom mieste v rebríčku síce skončil Banskobystrický kraj, ktorý
vyzdvihli aj za zníženie dlhu, no celkovo kraj až tak pozitívne neskončil.
Transparency poukázala na
to, že župa zaznamenala najväčšiu stratu spomedzi všetkých ôsmich krajov.
„Takisto prestala využívať elektronické aukcie pri predajoch majetku. Donedávna
neboli zverejnené ani majetkové priznania za rok 2014 na stránke župy,"
priblížil Martin Kollárik z TIS.
Analýzy konštatovali aj to,
že len málokde si po voľbách dovolili také okaté stranícke nominácie ako v
Banskobystrickom kraji. Do Banskobystrickej regionálnej správy ciest sa dostali
viacerí ľudia z prostredia ĽSNS a aj Kotlebova manželka Frederika, hoci na
to nemala odborné predpoklady. Predstavitelia strany sa cez kraj dostali
aj k župným zákazkám.
Výčitkou TIS bolo
aj to, že sa v kraji sa menej súťaží.
Aj keď viacerí voliči ĽSNS
argumentujú zamestnávaním Rómov, o ktorom hovorí Kotleba a jeho
projekt „Krompáče a lopaty“, ten sa v skutočnosti dotkol menej ako
sto ľudí.
Kraj pod vedením Kotlebu
prišiel aj o možnosť čerpať eurofondy. Župan ich najprv stopol pre
niektoré školy či sociálne domov sám, neskôr ho od nich odstavil štát. Dôvodom
bolo, že Kotleba načierno zamestnával svojich ochrankárov.
4. Vystúpenie z EÚ a NATO by Slovensku pomohlo
K hlavnej Kotlebovej
agende patrí vystúpenie Slovenska z EÚ a NATO. Podľa analytikov by
malo niečo také ďalekosiahle následky. Riaditeľ Centra pre európske
a severoatlantické vzťahy Róbert Ondrejcsák vysvetľuje, že vystúpením
z NATO by sa Slovensko dostalo do bezpečnostného vákua. „Nemali by sme
garantovanú kolektívnu bezpečnosť, pričom vieme, že sami sa takmer pred nikým
neubránime,“ vysvetľuje.
Podobne vníma aj ukončenie
členstva v Únii. Slovensko by v prípade odchodu ocitlo v politickej aj
ekonomickej izolácii, stratilo by základnú príslušnosť k Západu a hrozilo by
pričlenenie skôr k východnému bloku. Opustenie EÚ, ktoré by išlo ruka
v ruke s koncom v Európskom hospodárskom priestore, čo by malo
na krajinu aj rozsiahle ekonomické dosahy.
nedeľa 6. marca 2016
Parlamentné voľby 2016
Je 6. Marca 2016, to znamená, že je pár hodín po
parlamentných voľbách 2016.
Nedá mi to nenapísať k týmto voľbám komentár. Nie som nejaký
politický odborník,
ani ním byť nechcem, ide o subjektívny názor. Teší ma, že
národ bol celkom
slušne vyburcovaný a volebná účasť bola nad moje očakávania,
málinko pod 60%.
Teší ma, ako prepadol SMER, keďže som založený veľmi proti
SMER-u a veľmi ich neznášam.
No stále ma udivuje, ako to, že sa ľudia ešte nepoučili a
poslali ich na prvé miesto.
Myslím si, že Fico nečakal až tak nízke percentá a trocha mu
to udrelo na ego, no zároveň
si to ego hladká tým, že je prvý. Ale to je nepodstatné už
teraz. Voliči zvolili.
Taktiež ma teší vysoká pozícia SaS-ky, keďže SaS-ku som
podporoval a mám k ich názorom
najbližšie. Neprekvapili ma výsledky Siete, keďže Procházka to v poslednej
dobe dodrbal a v mojich očiach skrátka výrazne padol a
vidím, že nie len v mojich očiach.
Kotleba a Kollár ma neprekvapili nijako. Vedel som, že budú
mať nad 5% a dostanú sa tam.
Celkom ma udivilo, že KDH boli pod 5%, no to netreba ďalej
riešiť,keďže sú pod čiarou.
Stačilo toľko na úvod. Pýtam sa sám seba, prečo ľudia dali
hlas tomu, komu dali.
PREČO stále toľko ľudí volilo SMER-SD? (28.3%)
Áno, bezplatná preprava je orgazmus pre uši a podľa mňa to bol hlavne u dôchodcov najväčší dôvod. Tou
bezplatnou prepravou
SMER prispel k väčšej lenivosti študentov, keďže si teraz na cestovanie už nemusia zarábať na
SMER prispel k väčšej lenivosti študentov, keďže si teraz na cestovanie už nemusia zarábať na
brigádach a namiesto brigády si veľakrát radšej pocestujú po
krajine. Pretože 15 centov za 50km cesty vlakom občanom nad 70
rokov je tak veľa. Ale bezplatná je len na oko, keďže sa platí
z našich daní a sú to najhoršie použité dane obyvateľov SR.
Platiť za niekoho cestovanie vlakom
istej firme, čo je aj tak v červených číslach. V červených
číslach je preto, lebo nie je spojená
s CARGOM, ktoré to väčšinou finančne (ziskovo) ťahá. SMER a
jeho sociálne balíčky, ktoré ľuďom vôbec netreba,
zvýšenie dôchodkov o 1.9€, vratky za plyn, to bolo fakt
nehorázne. Toto ľuďom netreba podľa mňa.
Je to len niečo, čo pred voľbami pekne zneje. To je celá
SMER-ácka politika, pred voľbami pohladkať ľudí.
Prečo SaS? (12.1%)
Ako sa vyjadril Sulík, to dvojciferné číslo bolo nad jeho
očakávania. Ja osobne som tipoval, že bude mať okolo 14-15%.
V skratke SaS mali v minulosti problémy. Ako každý, kto
začína. SaS sú podľa mňa silná strana s rozumnými ľuďmi, čo si idú
svoje a vedia čo robia. Podľa mňa mali určite najlepší
volebný program a každý, kto sa o volebný program aspoň z časti zaujíma
a aspoň trocha sa pozrel na program SaS-ky si uvedomil, že
to má budúcnosť a PRETO im dal svoj hlas. Dúfam, že im to v tom
ekonomickom smere teda bude šľapať bez vážnejších problémov.
Video SaS: https://www.youtube.com/watch?v=fxe9dgloPTE
Video SaS: https://www.youtube.com/watch?v=fxe9dgloPTE
Prečo OĽANO? (11.0%)
Pretože sa tak tvrdo postavili proti Ficovi a Matovič sa ho
nezľakol a poriadne ho zotrel. Fico pomohol Matovičovi aj
touto poslednou daňovou kauzov, kde si aj voliči SMER-u
mohli uvedomiť, čo za podvodníka a hajzla ten Fico je.
Matovič ho skrátka zotrel, ľudia Fica neznášajú, páčilo sa
im to a mnohí mu dali za to hlas. Samozrejme aj za tie tričká,
knihy, nálepky, odznaky, špáratká atd. čo Matovič rozdával.
Matovič výrazne pomohol nižším percentám SMER-u. Za to sme mu
vďační. Dúfam, že sa im najbližšie roky bude v politike
dariť bez vážnejších problémov, pretože majú moje sympatie.
#FICOCHRANIZLODEJOV
Prečo SNS? (8.6%)
Pretože máme tu veľkých národniarov v krajine, ktorí budú
vždy voliť SNS. Predsa NÁRODNÁ strana. Udierajú si na hruď,
akí sú slováci. Preto SNS. Vyjadrenie šéfa SNS, že tí žltí
musia preč zo slovenska (myslel tým regiojet). Proste taká tvrdá ruka, má v sebe rešpekt. Preto SNS. SNS je skrátka
stabilná strana. Museli by byť veľké aféry..naozaj veľké, aby stratili stabilitu.
Prečo ĽSNS resp. prečo KOTLEBA? (8.0%)
Je to dosť smutné, no pravda je taká, že je to fašista.
Viem, tvrdé obvinenie, no pravdivé.
A ľudia si zvolili neonacistu do parlamentu. PREČO? Pretože
ho volilo veľa mladých ľudí, ktorí nemajú absolútne žiadny prehľad v politike a vedia o ňom len to, že
je proti cigánom. Keďže veľa ľudí žije v blízkosti nejakých rómskych domov alebo osád tak sa
rozhodli voliť Kotlebu, ktorý s tým aj tak sám nič neurobí. Je to ako Ficova bezplatná preprava, dobre to rezonuje v
ušiach voličov. Kotleba nie je oveľa iný. Taktiež si pozamestnával na úrade svojich kamarátov a rodinu,
nezúčastňoval sa na rokovaniach, prepadnuté eurofondy atd.
"Na stráž" - používané v Slovenskom štáte, to to
ako "sieg heil" - používané v nemecku. Nie je to fašistické? Je. Kto hovorí, že Kotleba nie je žiadny extrémista je riadny
hlupák tým pádom a nech si pozrie niečo o Kotlebovi. Prečo by sa slušný človek zúčastňoval na neonacistických
pochodoch? alebo fakľových pochodoch? (2005) Prečo ho oslovovali "Vodca"? Kotleba na otázku, či sa
zmenil reagoval, že je ten istý Kotleba, aký bol a bude ním navždy.
Na kandidátke ĽSNS má bývalého člena neonacistickej kapely,
či človeka, ktorý sa netají sympatiami k Adolfovi Hitlerovi. Taktiež na kandidátke ĽSNS sa objavil bývalý poslanec za
HZDZ (Mečiarovci), kamarát a obhajca Ivana Lexu. Takže riadne hovadá
na kandidátke, ktoré sa tvária, že chcú zachrániť národ.
Pomiatli mladím ľuďom hlavu. Kotleba sa pred voľbami správal miernejšie aby neodpudil voličov. Podarilo sa mu to a
pritiahol ich. Mladí nevedeli koho voliť. Nezáujem o politiku, o budúcnosť
krajiny sa odrazil na ich hlasoch. Bude to každopádne zaujímavé mať
extrémistickú stranu v politike. Zamiešalo to karty.
Kto je v skutočnosti Kotleba? Link zde: https://www.youtube.com/watch?v=RYqsBj7CE2w
Prečo KOLLÁR? (6.6%)
V skratke, ukázal sa ľuďom ako dobrosrdečný človek, ktorý
nepotrebuje kradnúť lebo je už aj tak dosť bohatý.
Ľudia majú dôveru voči politike riadne nabúranú vďaka
posledným rokom a prišla nová strana, kde hlavný aktér vyhlásil, že nie je
politik.
To tak dobre zarezonovalo v ušiach. Názov "Sme
rodina" zneje tak upokojujúco. Tí, čo nechceli voliť fašistov, nechceli
voliť SMER a moc sa nezaujímali o iné strany išli voliť Kollára,
pretože im bol skrátka sympatický. Môj názor voči Kollárovi nie je negatívny.
Myslím si, že je dobre, že tam je. Kollár je akási
civilizovaná forma protestu voči poslednej vláde.
Prečo MOST-HÍD? (6.5%)
Samozrejme na Slovensku máme dosť silnú maďarskú komunitu.
Bugár pôsobí ako rozvážny politik, ktorý vie o čom hovorí. Most-Híd je
relatívne stabilná strana. Nemôžeme očakávať nejaké silné percentá,
keďže ju volia fakt len ľudia z maďarských menšín a vieme, ako mnoho slovákov
nadávajú na Maďarsko a Maďarov. Búchajú si do hrude so slovami
"Maďari za Dunaj!" To je také slovenské. A dosť idiotské, že nevieme
akceptovať maďarskú menšinu.
No ale škoda reči. Most-Híd je tu viac menej pre tie
menšiny. Tie menšiny tiež potrebujú niekoho v politike. Nemám nič proti Mostu.
Dúfam, že sa im taktiež bude dariť bez nejakých vážnejších problémov
napĺňať svoje ciele.
Prečo SIEŤ? (5.6%)
Skôr by som sa opýtal, prečo tak málo percent? Po
prezidentských voľbách Procházkovi prestalo dôverovať toľko ľudí. Je to škoda,
Nemyslím si, že je nejak extra zlý človek a politik. No dostal sa do určitých
zložitých situácií, ktoré jeho menu skôr uškodili. Preto mu ľudia prestali až
natoľko veriť (medzi nimi aj ja) a preto tak málo percent. Ale inak osobne
by som mu prijal kľudne o 3% viac. Prečo ho ľudia ale volili? Pretože nemal nejaký zlý volebný program. Pretože heslom
tejto strany je "Dobrý štát slúži ľuďom". 5.6% ľudí tejto strane
stále verí, aj napriek tomu,
čo všetko sa hovorilo v poslednej dobe okolo Procházku. Procházka
v politike nie je až tak dlho, aby si nemohol dovoliť robiť aj hlúpejšie chyby.
Jeho voliči mu ich odpustili, iní zas nie a preto ho nevolili.
Podstatné však je, že sa strana SIEŤ dostala do parlamentu, no s najnižším
počtom poslancov. Nevadí. Ja osobne dúfam, že sa im bude dariť bez väčších
chýb.
KDH (4.9%) to skrátka pohnojili. Akoby zastavili
napredovanie strany a preto ľudia o nich stratili záujem a poslali ich pod
čiaru.
Na záver by som sa vyjadril ešte k nevoličom.
Prečo NEVOLILI?
-Pretože veľa ľudí neverí v zmenu k lepšiemu, no pre takých
mám odkaz: Po najbližšie 4 roky držte hubu! Nemáte ani najmenšie právo na
komentovanie, debilné reči, nespokojnosť s politikou atd. pretože ste neprišli dať svoj
hlas! Kto nebol voliť daroval hlas SMER-u.
-Pretože mnoho ľudí muselo byť pracovne odcestovaných, ktorí
by aj volili, no bohužiaš okolnosti nedovolili. My im to odpustíme. Pretože
musia chodiť za prácou do zahraničia lebo na SK to je tak, že z ruky do úst. Ak
niekoho napadne argument, že mnohí volili zo zahraničia tak áno majú pravdu. No
nie každý je taký zručný možno.
Resp. niekorí museli náhle odcestovať.
-Pretože sa boja. Prvovoliči. Nevedia, čo a ako. Hanbia sa.
Prídu tam a čo potom? Nechcú sa strápniť pred komisiou, Boja sa toho skrátka.
Nevedia ako voliť.
Strach a hanblivosť je ten najhorší nepriateľ pri voľbách.
Preto treba prvovoličov vyburcovať! Tí, čo už viete ako sa volí, rozprávajte im
o tom, aby šli, aby sa zaujímali, aby nenechali prepadnúť svoj hlas. Komisia aj tak poradí
ľuďom, povie im, čo a ako, keď nevedia. Netreba sa báť a hanbiť. Nie je to nič.
Uzavriem to celé tým, že to bude ešte zaujímavé. V podstate
nastala akási patová situácia, ktorá možno skončí druhými voľbami. Je dosť
možné, že Ficovi sa vládu nepodarí zostaviť,
keďže s ficom nechcú ísť do vlády určité strany. Ak sa
nepodarí Ficovi, skúsi to Sulík, keďže je druhý. Bude to ešte zaujímavé, preto
to treba sledovať. Ak nastane krajné riešenie,
teda druhé voľby, vyburcujme sa navzájom, aby sa podarila v
konečnom dôsledku zostaviť vláda, aká má byť. Momentálne už nemôžeme robiť nič,
keďže sme si splnili svoju
občiansku povinnosť. Teraz je to všetko na tých, ktorých sme
zvolili.
Myšlienka na záver: Keby každý splnil aspoň trištvrtinu z
tých svojich sľubov, bola by toto dokonalá krajina. Žilo by sa nám báječne.
Prihlásiť na odber:
Príspevky (Atom)